איך לנהל עובדים

כמנהלים בכירים אתם יודעים כי לנהל עובדים זו המשימה הכי מורכבת שיש. אתם יכולים לנהל הכול – את הקריירה שלכם, תקציבים מטורפים, ארגונים ענקיים, אבל כשמדובר בעובדים זה כבר סיפור אחר. לעומת מכונות, שקל לעבוד איתן, אין להן מצבי רוח, אגו, בעיות ולא אכפת להן אם הבוס עצבני או לא הן עובדות, והעובדים? לא בדיוק…

במאמר הזה נצלול ונבין איך אפשר להכין תשתית נכונה יותר לשנה הבאה, ואיך אפשר לנהל נכון יותר את העובדים שלכם.

שיטה מנצחת

אין ספק שזהו תחום מורכב לחלוטין – עובדים מערבים רגשות, מחשבות, תפיסות עולם ואמונות, אגו וגם יכולות מקצועיות. בגלל שגם אתם, מנהלים בכירים, בני אדם – הרי שהבעיות מתחילות. גם כמנהלים בכירים אתם מגיעים לעבודה עם רגשות, קונפליקטים ולחצים רבים המשפיעים עליכם.

כמו שאנחנו יודעים – הכול מתחיל בנו. כדי לנהל נכון עלינו לדעת, קודם כל, לנהל את עצמנו, את הרגשות שלנו את הביטחון העצמי ולעשות התפתחות אישית פנימית בלתי פוסקת כדי ליצור שינוי אמיתי המתחיל בנו. אומנם העובדים לא מכונות, אבל זה אומר גם שאין גבול ליצירתיות, להישגים שהם יכולים להגיע, לחדשנות ולהצלחות שהם יכולים להביא לארגון שלכם.

יש לזכור ולהבין כי אנשים נמצאים בשינוי מתמיד מרגע לרגע. כמנהלים בכירים עליכם לדעת לקרוא את האנשים שלכם ובכלל, לדעת להבין ולהכיר מעבר לאדם עצמו ולהצליח להניע את העובדים שלכם לעשות את הכי טוב שהם יכולים. לא כי אתם מכריחים אותם, אלא כי הם רוצים לעשות זאת עבורכם. אם תצליחו לעורר בקרב העובדים שלכם את הרצון להוכיח ולהצליח, הרי שניהלתם אותם טוב מאוד. ניהול עובדים בצורה נכונה, יכול לעורר מוטיבציה ורצון פנימי של העובד לעשות ולהצליח למענו, למענכם ולמען הארגון.

ההצלחה שלכם ושל הארגון שלכם תלויה, קודם כל, בעובדים. בצדדים המקצועיים שלהם ובצדדים הרגשיים שלהם, מוטיבציה למעורבות, אכפתיות, יחסי עבודה וקשרים בין אישיים.

איך לעשות זאת נכון

קודם כל, זה מתחיל בבהירות – בידיעה של המטרה ובידיעה של העובד, אשר יודע מה מצפים ממנו. תדברו עם העובד, בשיחה חשוב שגם אתם וגם העובד תגדירו מה יחשב עבורכם להצלחה. תתייחסו גם לביצועים מספריים, וגם לשינוי התנהגויות כמו ניהול זמן טוב יותר, האצלת סמכויות טוב יותר, שיפור בהקשבה של כל הצדדים, לקחת יותר יוזמה ועוד. קל יותר לתת יעדים ולהכניס בהירות בתחומים מוגדרים וברורים, אבל להתעלם מהצדדים האישיותיים של העובד. תזכרו כי הצדדים האלו הם שמשפיעים על ההצלחה. ושינויי התנהגות היא הצלחה גדולה. ניהול נכון של העובדים מתחיל בבהירות בדרך.

מה מניע את העובד

לכל אדם יש דברים שחשובים לו יותר. ישנם עובדים שחשוב להם הכרה חיצונית, אתגרים או אפילו צמיחה, ויש עוד ועוד. לכל עובד יש משהו שמניע אותו. ועליכם לגלות מה מניע את העובדים שלכם. כפתור קסום כזה, שאם תכירו אותו ותדעו להשתמש בו נכון תצליחו לגרום לעובד למוטיבציה פנימית גבוהה יותר. ומוטיבציה גבוהה היא המפתח לביצועים טובים והתמדה. כשתכירו את העובדים ותדעו מה מניע אותם מבפנים, מה חשוב להם ותספקו להם את זה, כל העובדים יגיעו לביצועים גבוהים יותר. ניהול עובדים נכון זה קודם כל להבין מי העובד ומה חשוב לו ואז לצאת לדרך.

תשאירו מרחב לטעויות

אם תעניקו לעובדים שלכם מרחב לטעויות הרי שזה ממש לא דבר רע, מקום לטעויות יכול לאפשר לעובדים לקחת סיכונים ולהתנסות בדברים חדשים. זה מאפשר פתיחות ויכולת להודות בחוסר הצלחה ולבקש עזרה. אם אין מקום לטעויות בארגון אז עובדים ירצו פחות לקחת סיכונים, לא ירצו להיכשל ויש לזה מחיר.

מנהיגות זה היכולת שלכם, כמנהלים בכירים, לשרטט חזון ברור, לשרטט את הכיוון שאליו רוצים להגיע. לדעת לקבל החלטות ולהוביל לשם. בהירות במטרות ובכיוון מייצרת אצל העובדים ביטחון וידיעה שיש על מי לסמוך בדרך. יש כיוון ויש את הכלים להגיע לשם. אופק שהעובדים יכולים להתחבר אליו ולדעת שהמנהל שלהם יכול ויודע להוביל אותם עד להגשמת החזון.

חברו את העובדים למטרה גדולה יותר – למה אתם עושים את מה שעושים.

חיבור עובדים ללקוחות או לארגון עצמו ולתרומה של מה שהם עושים משפיעה על תחושת המשמעות של העובד. חשוב לעשות את זה. חברו את העובדים לתרומה שלהם, זו שיטה טובה לניהול עובדים.

תמיד לדבר…

נשמע סך הכול הגיוני –  לדבר עם העובדים, להקשיב, אבל אני מתכוונת לכך שיש לתת להם משוב תמידי על מה שעושים ולייצר תקשורת טובה. תקשורת דו צדדית של לדבר ולהקשיב לעובדים. אפשר להתחיל בהערכת העובד השנתית, אבל הכי טוב זה משוב תמידי על העבודה השוטפת. ללא מועד מיוחד. קיימו שיח פתוח על דברים שאתם רוצים לשפר אצל העובד, על מה עשה טוב, תתייעצו איתם – אני אומרת לכם זה מתכון להצלחה, אין עובד שלא ירגיש יותר משמעותי מכך שהמנהל שלו מתייעץ איתו. תדברו איתם ותקשיבו למה שהם אומרים ולא אומרים. תנו להם מקום להביע את עצמם. שתפו אותם במחשבות וערבו אותם שירגישו שיש עם מי לדבר.

כדי לנהל עובדים נכונים יש לפרגן להם, מילה טובה זה תמיד עושה קסמים. רק לקבל על הראש לא תורם לעובד ובטח לא לתחושת השייכות שלו והרצון שלו להמשיך לעבוד נכון. אין ספק שיש דברים שצריכים להגיד – אבל על חשבון מה, ואיך…

תאתגרו את העובדים שלכם, תשמשו כדוגמה אישית – נאה דורש נאה מקיים. אל תבקשו משהו מהעובדים שלכם שאינכם מקיימים בעצמכם.

לסיכום

בסופו של דבר, אם תקשיבו לקולכם הפנימי, אם תלכו עם האמת שלכם ותראו את העובד כבנאדם, תיישמו את הטיפים ותראו בעובד כמישהו שהארגון לא מצליח בלעדיו (אני מקצינה) הרי שתלמדו להסתדר עם כל עובד, בייחוד אם אתם יודעים לקרוא אנשים. ברגע שתלמדו לנהל נכון את העובדים שלכם, הארגון שלכם יעוף קדימה. זה מתחיל מאיתנו – היכולת להבין מה אנחנו עושים לא נכון ואיך אפשר לשפר.

קרן סדרינס- סוכנות ייצוג מנהלים.

מנטורית של מנהלים בכירים, מרצה ואלופת החיבורים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן