איך יוצרים קשר איכותי ובעל ערך במפגשי הנטוורקינג?

הנטוורקינג (או הרישות העסקי אם תרצו), מאפשר לכם ליצור קשרים עסקיים משמעותיים ובעלי ערך. לצד אלו שאכן מצליחים לצבור קשרים ושיתופי פעולה, ישנם אלו שחוזרים לביתם (או לעסק), פעם אחר פעם בידיים ריקות. מובן כי לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מהי הסיבה, אך ישנו דפוס שכיח למדי שבהכרח לא תורם ליצירת הקשרים.

כלל המפתח שבמפגשי הנטוורקינג הוא להדגיש את הערך שלכם – את מה שאתם יכולים לתת, ולא להחצין את מה שאתם רוצים לקבל. מובן כי מטרתכם היא לצאת עם "הישגים" (שיתוף פעולה, ראיון עבודה, פגישה עם בכיר), אך ההישג המרשים והמשמעותי ביותר הוא קשרים חדשים.

איך יוצרים קשרים במפגשי נטוורקינג?

לבטח מבליחה כעת לראשכם השאלה: "איך יוצרים קשר איכותי ובעל ערך במפגשי הנטוורקינג?". התשובה היא שקשרים נבנים על אמון, על שיח ענייני, על התעניינות הדדית ועל תחומי עיסוק-עניין משותפים. חשוב לדעת כי את פירות ההשקעה המתוקים ממפגשי הנטוורקינג, ככל הנראה לא תוכלו לטעום כעבור מפגש אחד. כמו בקשרים אישיים בחייכם הפרטיים, טיפוח, השקעה ועקביות הכרחיים גם עם יצירת קשרים העסקיים-מקצועיים.

ומדוע חשוב לציין זאת?

משום שישנם מנהלים בכירים שמגיעים למפגשים נטו בכדי "לעבוד". לדוגמא: בכירים שלא ממש מתעניינים ביצירת קשר איכותי, אלא בקשר "אינסטנט" שיקדם את האינטרסים שלהם. לרוב, בכירים אלו יגיעו למפגשים עם כרטיסי ביקור מתוך מטרה ברורה: לתחוב כמה שיותר כרטיסים לידיהם של המשפיעים. מעבר לכך שאקט זה ככל הנראה לא יניב דבר, הרי שעלול להיווצר רושם ראשוני שלילי. זכרו כי קשר נבנה לאורך זמן, ומבוסס בעיקרו על אמון ועל הערך שאתם יכולים לתת לצד השני.  

הטעות הנפוצה שמנהלים בכירים עושים בנטוורקינג

ישנם המון מנהלים שמתגאים שיש להם "רשת קשרים מדהימה!". עם זאת, כשבוחנים לעומק את רשת הקשרים שלהם, מגלים כי היא די מצומצמת. מדוע? משום שהיא מבוססת כולה על בכירים ומשפיעים מתחומם הנוכחי. המשמעות היא שבמידה והם ירצו לאייש תפקיד חדש או להשתלב בענף שונה מזה בו הם עוסקים כיום, הקשרים יתגלו כחסרי ערך.

המסקנה היא שבנטוורקינג לא חשוב רק להשקיע משאבים, אלא לדעת היכן להשקיע אותם. המחשבה צריכה להיות תמיד בעתיד – היכן תרצו להיות ואילו יעדים תרצו לכבוש.

בתהליך ליווי אישי של ניהול וניווט קריירה, מוענקת חשיבות אדירה לסוגיית יצירת הקשרים, בדגש על רשת קשרים רחבה וענפה. הקשר שיוצרים כיום (וכל עוד מטפחים אותו ומעניקים ערך ל"שותף" – לאדם שבצד השני), עשוי לסייע לכם בעתיד – הקרוב או הרחוק, בהתקדמותכם המקצועית.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן