איך הופכים פגישת קפה לאפקטיבית?

פגישות הקפה הפכו לדרך הנגישה, הנפוצה והניידת לפגוש אנשים ולקבל מהם מידע. מיקומה של פגישת הקפה אינו משנה, וגם לא משנה מה אתם באמת שותים במהלכן, העיקרון העומד מאחורי פגישות הקפה הוא יצירת נטוורקינג. לא אגזים ואומר, שמיומנות ושליטה אפקטיבית באומנות ניהול פגישות קפה עשויות להפיק עבורכם שפע של מידע, אשר בדרכים אחרות, יקשה עליכם מאד להגיע אליו.

פגישות קפה – היו סוכני המידע של עצמכם

את סוגי פגישות הקפה ניתן לחלק לפי כמה קריטריונים – פגישות שמטרתן חיפוש עבודה מול פגישות קפה שמטרתן לקבל תמונת מצב טובה וכוללת יותר בעת שאתם מועסקים, פגישות קפה שמתנהלות מול קולגות / עמיתים במקום העבודה הנוכחי שלכם מול פגישות קפה שמתנהלות מול אנשים "מבחוץ" וכן הלאה. הנה מספר דברים חשובים שעליכם לזכור לפני, בעת ואחרי פגישה כזו:

על אף שניהול ראיון כזה לצורך קבלת מידע הוא דרך אפקטיבית לקבל תובנות נוספות, מצד אחד, ומאידך, לקבל מידע חשוב וחיוני (שסביר להניח כי יקשה עליכם להשיגו בדרך אחרת) חשוב לזכור, כי כאשר אתם מנהלים שיחה כזו עם עמית שלכם לעבודה, אתם נמצאים שם בכדי ללמוד ולקבל מידע, ולא על מנת לבקש ממנו משרה. כך שההתייחסות שלכם צריכה להיות שונה לשיחה זו. למשל, בעוד שבראיון העבודה לרוב, מלאכת הובלת השיחה, הכיוונים שלה, משכה וה"קצב" שלה יהיו מוטלים, באופן טבעי, על המראיין, שיחה עם עמית תתנהל באופן שונה, ועליכם להגיע מוכנים מראש לכך שתוכלו להוביל אותה לכיוון קבלת המידע הרצוי לכם.

פגישות עם אנשים בתוך הארגון שלכם עשויות לסייע לכם ביצירת הקשרים הבינאישיים הרצויים, אולם לשיחות עם אנשים שמחוץ לארגון שלכם ישנו ערך מוסף – הפרספקטיבה שאתם יכולים לקבל, תמונת מצב כוללת רחבה בהרבה יותר. לכן, על פי המטרות שבכוונתכם להשיג – בחרו בקפידה את האנשים שאיתם אתם נפגשים.

התכוננו מראש לכל פגישה כזו, כשאתם מצוידים במידע המתאים ובשאלות הנכונות – לדוגמה, תוכלו לשאול את בן שיחתכם בנוגע לשינויים האחרונים שחלו בתחום, בנוגע לאנשים הבולטים בתחום שאיתם מומלץ להיפגש על מנת להתקדם, ואפילו להיות אף ספציפיים יותר ולכוון את השיחה למינויים חדשים ולהזדמנויות חדשות שעשויות להיפתח בפניכם בעקבות שינויים הצפויים בארגונים מסוימים.

אתם חייבים להתכונן לפגישה כזו, בין אם היא מתנהלת מול עמית ובין אם מול אדם "מבחוץ", בין השאר, באמצעות היכרות וירטואלית מוקדמת עם האדם שאיתו אתם נפגשים. כיום, הרשת עוזרת לנו בכך ומציעה לא מעט מקורות מידע יעילים לכך – רשתות חברתיות (בעיקר – פרופילים בלינקדאין), האתר העסקי של החברה או הארגון שאליו שייך האדם וכן הלאה. אפילו חיפוש פשוט בגוגל עשוי להוות מקור מידע אפקטיבי, אם אתם יודעים לברור את המוץ מהתבן ולהתמקד בהתייחסות לאספקטים הרלוונטיים לשיחה שלכם.

ומה הלאה?

בסיומה של הפגישה, מעבר להבעת הכרת התודה על הזמן שהוקדש לכם, וודאו כי בידיכם לא רק תובנות כלליות ו / או תשובות פרטניות, אלא גם אקשן אייטמז ברורים שאיתם תוכלו להמשיך ולרוץ הלאה וקדימה, לעבר השגת היעד שלכם.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן