איך הופכים ממספר 2 למספר 1?

אני מנחשת כי גם אתם שמעתם לא אחת את המשפט: second place is the first loser. אני גם מרשה לעצמי לנחש שהסכמתכם איתו מעוררת בכם חוסר נוחות, אך גם מוטיבציה אדירה לדהור קדימה אל קצה הפירמידה התעסוקתית-מקצועית. להמשיך לאייש את המשרה הבכירה הנוכחית שלכם? זו בהחלט אפשרות. יחד עם זאת, ישנה אפשרות נוספת: לעשות קפיצה אל המשרה הבכירה ביותר בארגון!

בואה של השנה החדשה הביאה עמה גלים של התחדשות, משאלות לב וחישובי מסלול אישיים ומקצועיים, אני שמחה לשתף אתכם בכמה טיפים שאימוצם עשוי לסלול בעבורכם את הדרך למשרה הנחשקת, המשפיעה והמאתגרת ביותר בארגון.

כמעט כולם רוצים את "כיסא" המנכ"ל.

חלקם אפילו חולמים לדלג היישר מהתפקיד הניהולי הראשון ישירות לכיסא המנכ"ל.

כיוון שניהול הוא מקצוע המחייב למידה מתמדת, שימת לב לניואנסים ופיתוח אינטליגנציה רגשית לצד מיומנויות עסקיות מובהקות. הרי שהדרך לעמדות בכירות עוברת דרך ניסיון הכולל הצלחות, כישלונות, רכישת מיומנויות מגוונות, התמקצעות ומומחיות.

מסלול הטיפוס שבנית לעבר כיסא הסמנכ"ל  שירת אותך ובהצלחה. מי שמנהל ומתכנן את הקריירה שלו ושרטט מפת קריירה ברורה כמוך טיפס במעלה הסולם בתוך הארגון או שנקרא לדגל ע"י מנכ״ל קודם או שקיבל הצעה ע"י הד האנטר. כשאתה מסתכל על הקריירה המוצלחת שלך תן לעצמך תפיחה על השכם.

עכשיו התשוקה לכורסת המנכ"ל עדיין בוערת והאסטרטגיה מחייבת שינוי.

אז, מה עליך לקחת בחשבון: 

  • היצע נמוך מול ביקוש גבוה.
  • תחרות קשה יותר והפעם אתה גם מתחרה מול מי שכבר ביצע תפקיד מנכ"ל.
  • ככל שהמשרה בכירה יותר כך היא מגויסת דרך קשרים. שאל את עצמך האם רשת הקשרים שלך כוללת שיח פתוח וישיר עם בעלי החברות/ יו"רים.

ובכל זאת איך עוברים מכיסא הסמנכ"ל לכורסת המנכ"ל?

  • גיבוש אסטרטגיה ניהולית נכונה עבור אלו מכם הרוצים לעשות את הקפיצה המקצועית אינו רק חיוני, אלא הכרחי! איוש המשרה הנחשקת ביותר בארגון מצריך מכם לתכנן מהלך אסטרטגי מדויק. מובן כי אינכם צריכים לתכננו לבד, אלא שתוכלו להסתייע בין היתר בשירותיי – "קרן סדרינס – סוכנות ייצוג מנהלים". בהתאם למטרותיכם נגבש אסטרטגיה הנשענת בין היתר על מיתוג נכון ומחמיא, יצירת חיבורים מקצועיים, הפצת שמכם בקרב קהלים משפיעים, עידודכם ללמידה והתפתחות וכן הלאה.
  • תוכנית פעולה – מהלך מתוכנן לקפיצה ניהולית? יש! כעת, עליכם ליישם את תוכנית הפעולה. בעוד גיבוש המהלכים הינו פרויקט משותף, יישומם הינו באחריותכם הכמעט בלעדית. מחויבות ועקביות יאיצו את התקדמותכם ולבסוף יניבו פרי.
  • מיתוג ושיווק עצמי – אסטרטגיית מותג חזקה המחייבת אתכם להיות בעשייה ובפעולות שיווק עצמי. נוכחות דיגיטלית  מוניטין, ידע ומומחיות הם חלק מהכלים הדרושים כדי להגיע לקצה הפירמידה.
  • זיהוי הזדמנויות – התפתחות ולמידה ולא רק בתחום המקצועי שלך אלא גם בתחומים נוספים ובאמצעים שונים.
  • המניע העיקרי שלכם – תחילה, שאלו את עצמכם בכנות: "מהי הסיבה שבגללה אני חושק כל כך בתפקיד הבכיר?" המוטיבציה שלכם חייבת להיות "מוטיבציה נכונה", כזו שמצדיקה את השקעת המשאבים בדרך לכיבוש המטרה. לדוגמה: רצון להשפיע לטובה על הארגון, לבצע מהלכים משמעותיים, לקצור הישגים יוצאי דופן, לייעל את המבנה הארגוני וכן הלאה.
  • אומץ ואמונה עצמית – הגעה אל הכיסא הנחשק ביותר בארגון ללא אמונה עצמית ואומץ? לא הייתי בונה על זה. התפישה שלכם את עצמכם קריטית לכיבוש המטרה הסופית. האמונה נותנת דלק לאומץ, ואילו האומץ הכרחי בכדי לצאת מאזור הנוחות אל אזורים מאתגרים יותר.
  • תתנהג כאילו זה שלך – בשביל להיות הסמנכ"ל הכי טוב שאתה רוצה וצריך – עליך להסתכל על הארגון ולעבוד בו כאילו כל דבר בו הוא שלך, כאילו אתה הבעלים שלו.
  • לראות את כל הספקטרום – לקום ולהגיד שאתם רוצים לעבור להיות מספר 1 – שאתם רוצים להיות מנכ״לים, שאתם רוצים להיות מסוגלים לראות את כל הגוונים הקיימים – לחיות ולראות מהרגע הה את כל הספקטרום.
  • לצבור ידע ולייצר ערך – אין ספק שכדי להתקדם בקריירה צריך לזהות הזדמנויות שנוצרות, ובזמן הנכון והמתאים להן. חשוב ללמוד לזהות הזדמנויות וגם לתרגל סבלנות ובאותה נשימה לצבור עוד ידע ולייצר ערך בעבודה.
  • שימו את האגו בצד – תהיו כנים עם עצמכם לגבי כלל היכולות שלכם ואילו פערים עליכם להשלים. שימו את האגו בצד, הוא רק יפריע לכם לראות ולהגשים את המטרה הנכונה לכם. תהיו בטוחים שאתם אכן מוכנים, לא תמיד זה כך בגלל האגו המעוור אותנו.

לסיכום, יש עוד שלל טיפים – אבל מה שהכי חשוב לזכור הוא שעליכם להיות מוכנים תחילה, וברגע שאתם מוכנים ומרגישים שהגיע הזמן להחליף כיסא, אך אתם זקוקים לתמיכה – אנחנו, בקרן סדרינס – סוכנות לייצוג מנהלים, כאן עבורכם.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן