איך אפשר לקבל חשיפה והזדמנויות לתפקידים נחשקים?

לפעמים נדמה כי למצוא הזדמנות לתפקיד נחשק ובכיר הוא קשוח, אך יחד עם זאת אתם צריכים להבין שההפך הוא הנכון – ישנם לא מעט אופציות רחבות ומגוונות, והכול אפשרי. לא משנה באיזו תקופת זמן, ומה קורה בחוץ, עדיין מכהנים ברחבי הארץ אלפים של מנכ״לים וסמנכ״לים. ובכול זאת נדמה לנו כי זה כל כך לא נגיש, ונדמה שהכול קורה בסודי סודות. אז למה זה קורה? כי ישנם לא מעט ארגונים וחברות שלא מקבלות במה כמו שאנו חושבים, מה שאומר שכמעט לא מכירים את תחום העיסוק שלהם או אותם. אנחנו הרי לא מכירים באמת אין סוף של חברות וארגונים נכון? ובכך זה משפיע אוטומטית על החשיפה של הדרג הניהולי. זה יכול להיות בכל היבט שאתם רק חושבים עליו. למשל, מנכ״ל בחברה תקשורתית – יבין שהחשיפה הגיונית ולכן יחשוף את עצמו ואת הארגון שלו. לעומת זאת, באותו רחוב יכולה להיות חברת ענק שמגלגלת מיליונים ואף אחד לא נחשף אליה מבחוץ.

אז מה הפתרון?

חשוב להכיר ולהבין שאין לפחד מרשתות חברתיות, כי אין מה לעשות – בעולם שלנו שבו למיתוג האישי יש השפעה קריטית על היכולת להתקדם לתפקיד הבכיר הבא, 'חשיפה' היא מילת מפתח. אתם יכולים להיות בתפקידי מפתח נחשקים, ומנהלים אדירים אשר מובילים את החברה להישגים גדולים. אבל, וזה אבל גדול – צריך גם לדעת לתקשר הישגים ניהוליים. אם יהיה לכם מזל (או סוכנת שיודעת לייצר יח"צ ולמקד תשומת לב תקשורתית), ההישגים שלכם יקבלו תשומת לב ציבורית והחשיפה תהיה אדירה. הרבה פעמים זה לא קורה וגם כשמזכירים אתכם בתקשורת ללא 'עזרה' הידיעה החיובית אודותכם תיעלם בזרם המידע שברשת. מנכ"לים בעידן הנוכחי חייבים לקיים נוכחות ברשתות החברתיות. פייסבוק, טוויטר ולינקדאין הן הפלטפורמות בהן מנכ"לים יכולים לייצר לעצמם דימוי של 'מנהיגים עסקיים', לגרום למקבלי החלטות לשים לב אליהם ולהיכנס להם לתודעה. הרבה מנכ"לים וסמנכ"לים רואים בעניין הזה מיותר ולא חשוב שגוזל מהם זמן עבודה יקר – ומי רוצה להתעסק עם זה. אני לגמרי מבינה את העמדה, אך יחד עם זאת צריך להבין שמדובר בטעות. אם אתם רוצים להתקדם אתם צריכים שהעולם יכיר אתכם ובשביל זה חייבים לנהל פעילות ברשתות. הבשורות הטובות הן שאפשר ללמוד לעשות את זה.

צאו מהבועה

אתגר נוסף שצריך לדעת לעשות הוא לבנות קשרים מחוץ לבועה שאנו נמצאים בה, בעסק שלנו, במקום שלנו, בתפקיד שלנו ועוד… עולם העסקים מתחלק לתתי קבוצות כמו עולם ההייטק, ענף הנדל"ן, פרסום ותקשורת, פיננסיים, ביטוח וכו'. מקבלי ההחלטות בכל ענף יכירו את השחקנים המרכזיים שפועלים בו. אבל מה יכול לעשות מנכ"ל מתחום הנדל"ן שרוצה לעבור דווקא לתחום ההייטק או מנהל מתחום הפיננסיים שחולם לעבור לענף התיירות? זה אומר שעליכם ללמוד לתקשר את עצמכם החוצה, להראות את עצמכם ואת היכולות שלכם בכל ענף ולא רק במקום שבו אתם נמצאים, בשביל לצאת מהבועה אתם צריכים להבין שהיא כבר לא קיימת – ותמיד יש פתרון, לכל דבר.

אם אתם מבינים שאתם צריכים עזרה, שאתם רוצים לקבל עוד חשיפה ועוד הזדמנויות הגעתם למקום הנכון. אם המילים הללו עוררו בכם משהו ואתם רוצים לדעת יותר, תפנו אליי, קרן סדרינס, ייצוג מנהלים – יחד נוכל לשנות את כל מה שחשבתם.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן