איך אני מכינה את עצמי לעולם העבודה העתידי

זווית העובדת: אלינור לוגסי

כן, כן. בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בלא מעט משברים ושינויים בשוק התעסוקה. המציאות החלה לחלחל לתוך העצמות שלנו, האמת מופיעה מול הפנים שלנו, והגיע הרגע לנשום עמוק ולזרום עם הזרם. מרביתנו היינו די בשוק, לא ידענו מה לעשות בין חל״ת לחל״ת, פיטורים, עסקים שנפלו וכדומה. חלקנו עברנו לעבוד מהבית וגילינו שאולי, רק אולי זה לא הדבר הנכון בשבילנו. לפתע כל כך הרבה זמן מהבית מרגיש חונק, מרגיש אבסורד ואתם רוצים לראות עוד אנשים ולצאת החוצה, אז מה עושים? איך אנחנו, העובדים, יכולים להכין את עצמנו לעולם העבודה?

כללי המשחק השתנו והגיע הזמן שאנחנו נפסיק להיות החיילים שלא זזים…

אם נסתכל על הדברים הטובים אין ספק כי הצלחנו להגיע למקום שמצאנו איזון בין העבודה לפנאי, מעולם, עד המשבר, לא הקדשנו זמן לפנאי. העבודה הייתה תמיד בראש ובראשונה. כי צריך פרנסה. אבל היום, כשמוצאים את האיזון הנכון, שמוצאים את המקום הנכון, אפשר להגיע רחוק. למדנו שמשברים יכולים לקרות כל הזמן. למדנו שאנחנו, למרות הנפילות, יכולים לקום ולהסתדר. מצאנו בתוכנו כוחות וכישורים שלא ידענו שקיימים, אז מה מונע מאיתנו להכין את עצמו לעולם העבודה העתידי?

מה שמונע מאיתנו, לדעתי, הוא החוסר יכולת שלנו לשחרר. יש לנו פחדים, יש לנו חשש לגבי הבריאות שלנו, היכולת להידבק עדיין. נדמה כי החששות והפחדים משאירים אותנו במקום, ועדיין אנחנו צריכים לעבוד. ולא בעבודות מזדמנות שלא מעניקות לנו יותר מדי, אלא לבחור בעבודה שתתאים לנו. לצד כל הקשיים, הרצון להמציא את עצמנו מחדש, אבל האיבוד העצמי אנחנו מוצאים את עצמנו בלופ של חיפושי עבודה.

והגיע הזמן ללכת עם הפנים קדימה

דבר ראשון, הוא באמת למצוא את הדבר הנכון, למצוא את המקום הנכון שבו נזכה להתפתח ועדיין לקבל את מלוא הכלים כדי לעבוד תחת התנאים שלכם, כן אחד הדברים שלומדים מקושי הוא היכולת לעמוד על שלכם. זה לא בושה, רובנו, ברגע שאנחנו מזהים את עצמנו ואת היכולות שלנו, יכולים להבין מה בדיוק אנחנו רוצים ואיך להשיג את זה. אז אחרי נשימה עמוקה, הגיע הזמן לרשום את המטרות שלכם! איפה אתם רואים את עצמכם עובדים בתור איקס שנים ומה הצעדים לשם, ברגע שזה יהיה ברור – הכול יהיה ברור.

ועכשיו לקצת פרקטיות:

הגיע הזמן לשכלל את יכולת העבודה מהבית – הגעתם למסקנה שזה הדבר הנכון עבורכם, אחלה! תדאגו שבמקום העבודה שלכם יעניקו לכם את כל הכלים והמשאבים כדי לעבוד מהבית, תדאגו לרווחה שלכם בתור עובדים. בהתאם לאורח חייכם והרצונות שלכם.

תרכשו עוד מיומנויות שמעניינות אתכם – וכן, זה יכול להגיע גם מהמעסיק! זה כוח שאין כמותו, גם לכם כעובדים וגם למעסיקים שרוצים שתישארו ותתקדמו בעבודתכם.

תפעילו גמישות– גם אתם וגם המעסיקים חייב לייצר גמישות. להתחשב בשעות העבודה, התחשבות בלוח זמנים – במיוחד בעידן הנוכחי. רק ככה המוטיבציה של העובדים תגדל והשיפורים ישתפרו משמעותית!

דבר נוסף חשוב – למרות שעברה תקופה אנחנו יודעים שהקורונה עדיין מציצה עלינו, שמירה על סביבת עבודה בטוחה ובריאה זה דבר חשוב שיכול להעניק לנו, העובדים, רצון ומוטיבציה להגיע ולעבוד. אז גם בתור עובדים עלינו לא להתפשר ולדאוג שמקום העבודה שלנו יהיה נקי ובריא.

ולסיום – מי לא רוצה שיקשיבו לו ויעניקו לו ביטחון? בתקופה כזאת, מה שחשוב לנו העובדים זה קצת קשר אישי, קצת הקשבה, ושיעניקו לנו את הביטחון. רק כך הפחדים והאי וודאות ידחקו לצד ונוכל להביא את הטוב ביותר שלנו. מעסיקים יקרים – צריך ללמוד להכיל את העובדים שלכם. עובדים יקרים, כדי להכין את עצמכם לעולם העבודה העתידי, תדעו שאין טעם להישאר במקום שלא עושה לה טוב, ומנגד – יש לנהל תקשורת בריאה כי בלעדיה כנראה שלא נגיע לשום מקום.

שלכם, אלינור.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן