אושר במקום עבודה

זווית העובדת – אלינור לוגסי

לעיתים עולה השאלה מהו אושר, מה זאת התחושה הזאת שתגרום לנו באמת להיות מרוצים מכל רגע בחיים, שתגרום לנו לסיפוק עצמי. בחיים אחרים הייתי בטוחה שככל שאצליח להשיג יותר ככה אהיה יותר מאושרת, בין אם זה בקריירה או בחיים האישיים שלי, אבל ככל שהזמן חלף הבנתי שמשהו בנוסחה הזאת לא מסתדר, ולא משנה כמה נשאף ליותר (שזה מעולה – אבל תלוי על מה אנחנו שמים דגש בתוכנו), נרצה יותר, יהיה לנו יותר כסף, נטוס יותר, נתחתן, נביא ילדים ומה לא… נהיה מאושרים יותר. אולי זה עובד עבור חלק מהאנשים – אבל היה לי די ברור שזה לא עובד לי, שאני לא מתאימה לתבנית הזאת.

אז מה עושים?

דבר ראשון יוצאים מהתבניות – לא כולנו יכולים להתאים לתבנית מרובעת שכן אנחנו עגולים, ולהפך. הניסיון להתאים את עצמנו לדברים שלא שייכים לנו, הניסיון להביא דשא ירוק יותר משל השכן, בית יותר יפה, יותר כסף, יותר תארים ועוד… לא עובד – זה לא יעניק את האושר האולטימטיבי. אז מה כן? זה יעניק לכם הנאה רגעית, הנאה שכולנו רוצים לחוות אין ספק בכלל, אך האם זה יספק אתכם גם לאחר שתשיגו את מה שחיפשתם או שישר תרוצו למטרה הבא?

איך זה מתקשר לעבודה? גם אם אנשים אוהבים על העבודה שלהם – יש דבר אחד ברור, בסופו של דבר החיוך ימחק והעובדים יהפכו לממורמרים עד כדי חשיבה על עזיבה, האושר פסח, פתאום אין עניין במה שכל כך אהבנו לעשות, הכל נדמה כקשה מאוד. למה? כי ברגע שלא רואים את העובד, שעושה במשך כמה שנים את אותה עבודה, ברגע שלא מכירים ביכולות שלו, מתייחסים אליו כראוי, כך העובד ילך ויעלם לנגד עיניכם.

אין מה לעשות – כדי לשמר עובד צריך לגרום לו להבין שהוא כל יום נחוץ, נחוץ במה שהוא טוב בו, שמעריכים אותו, שגורמים לו באמת להרגיש בבית. זה נשמע כמו עבודה קשה והרבה כאב ראש, הרי אתם משלמים משכורת לא כך?

אבל לא מדובר רק על כסף, כפי שציינתי קודם כסף לא מעניק אושר, הוא מעניק הנראה, רוגע שיש איך לשלם דברים – אבל לא אושר!

אושר מגיע דווקא מהדברים הקטנים, מהמעלות של בני האדם, מנתינה אמיתית שמגיעה מהלב, מנדיבות, מחיוך חם, מלהיות בדרך הישר, מהערכה אמיתית של העובדים שלכם ועוד… כל אלו יכולים לתרום לתחושת האושר של העובד – ובכך גם להבטיח לכם שהעובדים המרוצים יהיו נכס לארגון הרבה יותר מההתחלה.

דווקא אלו הם דברים אשר קשה לנו ליישם – להגיד מילה טובה, לחייך, לטפוח על השכם ולהגיד תודה. כל כך קל לנו להיות חומריים, ולטפל בדברים בצורה מאוד מאוד מקובעת.

המלצה שלי – תדברו עם העובדים שלכם באמת, תכירו אותם, תעריכו אותם, תסתכלו עליהם, תראו להם שהיכולות שלהם הם לא סתם, אלא הם נכס – ולא רק במובן הכספי (שלא תחשבו שאני נגד – זה מעולה, אבל יש מעבר).

אושר מגיע מתוכנו, מבפנים, ברגע שנהיה מאושרים בדרך שלנו, מאושרים ממי שאנחנו – וגם החיים והסביבה שלנו יהיו מאושרים.

ניוזלטר

הירשמו וקבלו את המגזין החודשי שלנו ועדכונים על מה שקורה בעולם הניהול

דילוג לתוכן